tiistaina, elokuuta 3

elokuisia mietteitä

Ensinnäkin suosittelen uutta blogia: Kirjakori.

Toiseksi totean, että syksy on tulossa. Mies laittoi aamulla parvekkeen oven kiinni ja kömpi minun peittoni alle. Kylmyys on saapunut kaupunkiin. No, myönnetään, että parvekkeen ovi on ollut pari kertaa jo aikaisemminkin kiinni sateella, myräkällä ja silloin, kun melkein takapihalla paukuteltiin Suomen (vai peräti Pohjoismaiden) suurinta ilotulitusta. (Pohjoismaista tuli mieleen se, että miksi jotkut piirit puhuvat Skandinaviasta silloin, kun tarkoittavat Pohjoismaita? Suomihan ei kuuluu kielellisesti, kulttuurisesti eikä maantieteellisesti Skandinaviaan, joten ei sitä sinne väkisin työnnetä.)

Tänään olen keittänyt jo puolukkapuuroa, kohta pitää vielä vatkata se. Vähän on vielä viime kesän marjoja jäljellä ja pakastin pitäisi saada sulatettua.

Palstalla on tapahtunut vaikka mitä. Minä olen ollut vähän laiska sen suhteen, mutta onneksi minulla on ahkera mies. Mies on pitänyt huolen, että rikkaruohot eivät valtaa koko paikkaa. Ensimmäinen tomaatti parvekkeelta on syöty, samoin ensimmäiset kuukausimansikat. Ja retiisit. Porkkanoitakin on maisteltu ja salaattia.

Hääpuku on hankittu, tänään menen kampaaja-meikkaajan juttusille ja samalla käymme katsastamassa juhlapaikan ja sovimme tarjoiluista. Häiden järjestäminen on kuulemma hirvittävän stressaavaa ja paljon on tekemistä. Pahus, kun en ole vielä huomannut. Mitähän olen unohtanut...

1 kommentti:

Anonyymi kirjoitti...

Kiva, persoonallinen blogi :) Jos kiinnostaa, liity myös meidän lukijaksi: www.toomuchhindsight.blogspot.com